perjantai 25. lokakuuta 2013

Nuoruuden rakkaus....


Nuoruuden rakkaus vuosien takaa....



Hän otti yhteyttä, kun hänen vaimo oli juuri kuollut! Minä ihmeissäni, että kuinka hän voi vielä muistaa kymmenien vuosien takaa? Soiteltiin ja keskusteltiin lähinnä hänen tekemästään surutyöstä, mutta hän koko ajan halusi myös tavata, mutta treffit siirtyi joka kerran syystä tai toisesta, eikä niistä tullut mitään? Luulin, että ollaan hyviä ystäviä, mutta kesällä hän laittoi tekstarin, että "saako hän soittaa syksyllä"?, että nyt hänellä on tapahtunut elämänmuutos ja hän lähtee mökilleen, mutta hän ei silloin kertonut syytä muutokseen? Minä olin kuin kysymysmerkki, että jotain kauheaa oli tapahtunut? Eilen sain häneltä puhelun oli vaihtanut puhelinnumeroa joten en tiennyt kuka oli soittanut? Vastasin, koska vastaan aina soittoihin tunsin numeron tai en. Hän oli hyvin vaivautuneen oloinen, minä kysyin että onko hän löytänyt "naisen" - siitähän se hiljaisuus johtui, mutta vieläkin yritti, että hän haluaisi joskus tavata? Minä siihen, että tervetuloa käymään uuden ystävän kanssa? Minua nauratti, kun yritti vielä syöttää mulle satuja, että "ei se ole mitään vakavaa"? Uusi tyttöystävä asui lähellä ja alkoi tuomaan hänelle leipomuksiaan..... hyvä niin, minun kanssa hän olisi joutunut leipomaan pullat ja leipänsä ihan itse!

Jäin miettimään sitä, että mitä ihmettä hän odotti minulta? Meidän elämät ovat olleet nuoruuden jälkeen valovuosien päässä toisistaan.

Ehkä joskus törmään häneen tai sitten en?

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Koulutien alkaminen oli vähän takkuista.......

                              Kuva on otettu Sahrajärven kansakoulussa Multialla 1952, kun kävin normaalikoulua syyslukukauden tuossa koulus...