maanantai 5. joulukuuta 2011

Pojat sai "pesää"...


Hauska lastenleikkipatsas Fugen rantakadulla!

Ompas täällä synkkää, meinaan Vuosaaressa! Täytyi laittaa valot keskellä päivää.. näkyy netti paremmin jos jotain positiivista? Espanjassa saikin tihrata iPadin ruutua pyyheliinan suojassa. Kävin ruokaostoksilla Columbuksessa, Vuosaaren kauppakeskuksessa. Ajoin "hennan punaisen" auton parkkihalliin. Huomioni kiinnittyi neljään poikaan iältään jotain 12-13 väliltä olivat lähikoulun oppilaita tauolla tai piilossa parkkihallissa, koska olivat niin nuoria että ei ainakaan omaa autoa ole....  satuin poikien kanssa samaan hissiin ja kun heitä oli neljä, niin olin vähän varuillani. Eräs pojista joi cocacolaa pullosta ja kysyi minulta kohteliaasti, että "miten joulun odotus on mennyt?" minä siihen, että hyvin minulla, mutta miten sinulla? Tämä nuorimies joka oli korkeintaan 12 v. ilmoitti, että "oikein hyvin ja olen saanut pesääkin"! Vähän rupes tämmöstä vanhempaa leidiä naurattamaan joten sanoin pojalle, että "nyt taisit puhua suulla suuremmalla"! Kolme muuta poikaa punastui korviaan myöten, mutta tämä elvistelijä vielä huikkasi rullaportaista, että "pesää on saatu"! Nyt alkoi jo ääneen naurattamaan, mutta en viitsinyt nuortamiestä enempää kiusoitella, mutta naurussasuin sujui minun ruokaostokset. Voihan se olla, että hän tarkoitti, vaikka linnunpesää tai jotain muuta mitä mulle tuli mieleen.... onhan noita pesiä!

Facebookissa olen chattaillyt tänään Bangladeshiin ja Algeriaan, että maailman kuva avartuu. 

Tuntuu aivan hienolle olla kotona taas...., hyvää Itsenäisyyspäivää kaikille!





2 kommenttia:

Koulutien alkaminen oli vähän takkuista.......

                              Kuva on otettu Sahrajärven kansakoulussa Multialla 1952, kun kävin normaalikoulua syyslukukauden tuossa koulus...