Yksityiskohta espanjalaisesta kylästä!
Hammashoitolan ajanvarausta....
Viime perjantaina lähti etuhampaasta paikka joka näyttää rumalle sekä tuntuu! Etsin Helsingin kaugin kotisivuilta yhteystiedot ja ohjeet miten aikaa varataan. Helsinki on ottanut käyttöön systeemin, että asiakkaan numero tallentuu heidän järjestelmään josta sitten soitetaan takaisin asiakkaalle, kun ehditään. Niinpä soitin kyseiseen numeroon jossa oli jos minkalaista vaihtoehtos, siis jos on sitä ja sitä vaivaa, niin paina 1 ja jos on taas sitä ja sitä vaivaa, niin paina 2 ja jos taas ihan vaan huvikseen soittelee, niin taas uusi numeroa. Kännykässä täytyy semmoisessa tapauksessa, kun on hiplattava malli, niin silloin tarvii kiireesti laittaa kännykkä kaiuttimelle ja painaa näppylävalikko esiin ja eka kerralla automaatti ehtii jo höpöttää, niin että ensimmäinen vaihtoehto on jo mennyt joten ehdin painamaan sitä kakkosta. Automaatti jatkoi keskusteluaan, että jos haluat, niin pidä linja auki, että ehtivät skannata puhelinnumero. Annoin ja jäin odottamaan soittoa, oli kiire lähteä jumppaan..... kun puhelua ei kuulunut, niin lähdin jumppaan... kesken jumpan sitten puhelin pärähti soimaan ja siellä oli hammashoitolan henkilö puhelimessa, meillä jumpassa musiikki täysillä ja linja huono, niin puhelu katkesi kesken kaiken. Jäin odottamaan, että henkilö soittaisi uudestaan..... ei soittanut joten minä soitin taas uudestaan ja jouduin amaan jonoon....siihen vastattiin monen tunnin kuluttua, ystävällinen henkilö mutta ei saanut antaa mulla aikaa maanantaiksi iltapäiväksi, kun aamupäivällä oli tärkeä meno jota en voinut peruuttaa. Hän neuvoi, että soita heti maanantai aamuna ja paina sitä ykköstä, niin he vastaa nopeasti. Olin kärevänä aamulla soittamaan, mutta siellä pyöri vielä automaattinen tiedote joten laitoin puhelimen kiini ja yritin hetken kuluttua uudestaan.... yllätys yllätys automaatti kertoi, että puhelinnumeroni on jo tallentunut ja me soitamme sinulle takaisin. En ehtinyt painaa mitään nappulaa, joten en tiedä kuinka pitkässä jonossa nyt olen...?
Odotin, odotin ja odotin, että joku mulle soittaisi takaisin, mutta sitä puhelua ei ole vieläkään tullut en saa uudelleen yhteyttä, kun automaatti kertoo että numeroni on jo siellä! Lähdin fyysisesti paikalle Vuosaaren Columbuksessa olevaan pisteeseen ihan livenä - homma hoitui nyt minulla on huomen aamuksi aika hammaslääkärille. Näin maallikosta tuntuu, että jos asia olisi hoidettu silloin ensimmäisellä kerralla, kun oli yhteys, niin kaikkien aikaa olisi säästynyt. Nyt sama yhteyspyyntö piti tehdä monta kertaa. Sekin on mielenkiintoista, että sitä pyyntöä ei voi edes peruuttaa nyt kun asia on kunnossa?
Mietin, että miten selviää ikäihmiset, näkövammaiset jotka ei niitä "helkkarin" nappuloita puhelimessaan näe... tai maahanmuuttajat joiden kielitaito on puutteellinen, että mitä helkkarin nappulaa pitäisi painaa? Miten se voi olla, niin vaikeaa tehdä asiakasystävällinen systeemi?
Ei kommentteja:
Lähetä kommentti