torstai 15. joulukuuta 2011

Elämän menoa


Dam-keräilynukkeja joista kaksi aitoa ja yksi feikki!
Kolme ihanaa nalle, Uppo Nalle, vaalea nalle ja tummanruskea aivan ihana nallukka joka nauraa, itkee, juo tuttipullosta yms.
Posted by Picasa

Fysioterapia - Helsingissä

Olin fysioterapeutin loppu katselmuksessa, että onko jumppa auttanut kuntooni. Olihan se puristusvoima käsissa parempi, kuten myös liikelaajuudet, kävelytesti ennallaan  (mihin se vamma nyt katoaisi) - kyselyyni, että "voinko jatkaa fysioterapiaa vielä ensivuoden puolella?" sain tylyn vastauksen, että ei voi on tullut tiukat määräykset, että ohjatun vuoron jälkeen pitää jatkaa itse jossain muualla. Senhän toki tiedän, koska olen kuntoillut koko ikäni, siis ei mikään uutinen. Siinä vaiheessa, kun nuori fysioterapeutti tarjosi minulle, vanhusten palvelukeskuksia kuntoilupaikoiksi, niin alkoi jo naurattamaan! Ehkä hänen mielestään olin jo vanhus? Olin hänelle kyllä kertonut, että harrastan kuntouintia, uin 1000 metriä kerrallaan ja olen aloittanut pyörätuolitanssin, kun kysyin häneltä, että tietääkö hän paikkaa mihin voisin mennä kelaamaan pyörätuolilla oikein kunnon lenkkejä? Aktiiviselle liikkujalle ei ollut mitään tietoa antaa...?  Lähtiessä sain, että tuskin nyt vielä meen noihin vanhusten palvelukeskuksiin, koska tiedän että eivät ole minun paikkoja... lupasin hänelle, että kyllä minä keksin ihan varmasti jotain....! 

Mietityttää, että Helsingin kaupunki on aloittanut voimakkaat säästöt fysioterapiasta, siis vaikea päästä vaikka itsellä olisi kova motiivi pitää toimintakykyä yllä! Ei siihen tarvitse olla korkeakouluja käynyt, kun ymmärtää, että mitä enemmän huolehdit omasta hyvinvoinnista, niin sen vähemmät sairasta?  Elmä on.....?

Leikkimässä Salarakkaide luona...

Eilinen päivä hurahti salarakkaiden kanssa touhutessa. Otettiin valokuvia iPadilla, askarreltiin lyhtyjä (oli lahja juttuja) syötiin ja naurettiin nuorimman hassuille jutuille. Olin sopinut, että käyn vielä sukulaismiestä ja hänen vaimoaan tapaamassa joten toiseksi nuorin prinsessa tuli mukaan... koska siellä oli saman ikäinen pikkuserkku juuri samaan aikaan. Oli kiva nähdä, kun nämä tytöt tapasivat toisensa, niin leikit alkoi heti. Aika loppui aivan liian nopeasti.... kun isi tuli hakemaan salarakkaan kotiin, mutta tytöt pääsevät uudestaan leikkimään, siitä sovittiin.... ystävyys on upea juttu! Ajelin kotiin ja mietin, että milloin saan sen pienimmän pikkusiskon kyläreissulle mukaan? Olisi jo halunnut tulla, mutta kun siellä on se koira ja vähän pelotti...? Ehkä vähän myöhemmin.... oli upea päivä!

Ehdin, kuin ehdinkin vielä katsomaan presidenttiehdokkaiden vaaliväittelyyn.... oma ehdokkaani sai asiantuntijalta suurimmat pisteet!

2 kommenttia:

  1. Lasten touhuja on kiva katsella. He ovat niin mutkattomia. Päivät jo kohta pitenevät. Tänään on paistanut aurinkokin hetken. No onkos tullut kesä... Mukavaa jouluntuloa Sinulle!

    VastaaPoista
  2. Delilah - näin on, lapset ovat aitoja! Voi, kun olis kesä.... mulle sopii paremmin tämä keli, kun kylmä ja liukas. Joulun odotusta myös sinulle.

    VastaaPoista

Koulutien alkaminen oli vähän takkuista.......

                              Kuva on otettu Sahrajärven kansakoulussa Multialla 1952, kun kävin normaalikoulua syyslukukauden tuossa koulus...