perjantai 17. helmikuuta 2012

Ruusu sinulle......

(kuva löydetty netistä)

Kaikenlaisia sattumuksia.....

Lumesta on ollut vähän riesaa, eilen yritin päästä lähtemään uimaan, niin aura-auto oli ajanut sisälle menon kohdalle sellaisen kasan, että yli en päässyt! Vähän aikaa kiroilin ja ihmettelin, että miten tuon esteen ylitän, mutta yrityksista huolimatta lunta oli aivan liikaa! Lähdin läheiseen huoltoyhtiön toimistoon joka sijaitsi aivan autotallin vieressä pyytämään apua. Tää nykyinen palvelu on ihan "hanurista" siellä oleva mieshenkilö antoi minulle jonkun puhelinnumeron johon minun piti itse soittaa!!! Soitin ja sieltä kerrottiin, että se pätkä kuuluu Helsingin kaupungille, siis huoltoyhtiön jossa seisoin heidän hommiin. No, minä uudestaan selittämään asiaa, niin sitten vasta tämä herra alkoi oikeasti kuuntelemaan.... selvisi, että se kyllä kuuluu heidän toimiin. Vielä minua yritettiin pompottaa, että soita sinne ja tänne, mutta minä lähdin ovesta ulos ja sanoin, että "jos tuo lumieste on tuossa vielä, kun tulen uimareissulta takaisin, niin suurta herraa ei olekaan jolle soitan asiasta". Uimasta tullessa lumi oli pois ja kulkuaukot hyvin aurattu, eikä tarvinnut enää ärhennellä.

Palvelu tökkii...

Nykyisin törmää koko ajan siihen, että "palvelu" ei pelaa. Kukaan ei ota asioita hoitaakseen, vaan yrittää delegoida jollekin toiselle. Mikä tätä kansaa oikein vaivaa? Sitä ihmettelen myös, miksi ihmiset ei osaa antaa palautetta nykyisin muuta kuin median kautta. Tehdään ilmoituksia tiedotusväleineisiin, vaikka oikea tapa olisi ottaa yhteyttä siihen tahoon jonka toiminnasta haluaa jotain lausua. Ihan pienistä asioista käynnistetään rikosasioita, kun ei osata riidellä tai sopia asioista kasvotusten.  Olisi kaikkien etu jos epäkohdista annettaisiin palaute heti, että asian voisi korjata silloin kun se on vielä korjattavissa. 

SADD - Maailman mittainen ry:n yhteinen projekti!

SADD - Maailman mittainen ry:n projekti on käynnissä Bangladeshissa. Olen varannut kirpparipöydän Hakiwex Oy kirpparilta maaliskuun alusta kahdeksi viikoksi. Jos sinulla on ylimääräisiä tavaroita joista haluat luopua ja haluat laittaa hyvän kiertämään, niin tässä hyvä tilaisuus siihen. Kirpputorilta tuleva tuotto menee kokonaisuudessaan Bangladehissa olevan SADD - tekemään kehitysyhteistyöhön josta hyötyy vammaiset lapset.

Voikaa hyvin....



4 kommenttia:

  1. Kaikki on nykyään ulkoistettua ja sopassa on liian monta kokkia, ja kaikki yrittävät vierittää homman toisen niskoille. Tuttu ilmiö täällä työpaikallanikin...

    Mä oon ihmetellyt samaa, että kun joku palvelu tökkii niin ensimmäiseksi otetaan yhteyttä mediaan. Jos menee vaikkapa junaan ilman lippua ja rahaa, ja heitetään ulos, niin ensimmäiseksi soitetaan Iltalehden toimitukseen, joka älytöntä kyllä tekee asiasta jutun. Käsittämätöntä...

    VastaaPoista
  2. Leena, hyvä, että pidit puoliasi! Ihmisten pompotteleminen on tosi ikävää. Onneksi joskus törmää vielä toisenkinlaiseen palveluun. Joku asiakaspalvelija tekee enemmän, kuin olisi ihan pakko.

    VastaaPoista
  3. Zim - jotenkin tuntuu siltä, että ihmiset ei pysty kohtaamaan toista ihmistä, vaikka suora palaute asianomaiseen paikkaan on ensimmäinen juttu, vasta sen jälkeen muualle jos asia ei hoidu.... :)

    VastaaPoista
  4. Delilah - monelta surulta säästyttäisiin, kun palaute annettaisiin suoraan jos joku asia askarruttaa.... nyt seuraan tuota Invalidiliiton juttua, niin ihmetyttää että jäsenistö ei ole uskaltanut antaa palautetta siellä missä pitäisi. Tietty kaikki ei tunne järjestöjen toimintaa, mutta nimettömänä puskista huutaminen kertoo, että "selän takana puhutaan asiaa ja sen vierestä", mutta kun se pitäisi sanoa niille jotka asialle voi jotain tehdä!!! Terveiset lumisesta Vuosaaresta....

    VastaaPoista

Koulutien alkaminen oli vähän takkuista.......

                              Kuva on otettu Sahrajärven kansakoulussa Multialla 1952, kun kävin normaalikoulua syyslukukauden tuossa koulus...